FRCTN STORE – Arbeten i urval
FRCTN Store drevs under tre år av vår delägare Carl Martinsson, som förutom den dagliga driften även ansvarade för copy, marknadsföring, social media m.m och hann under sin tid med att arrangera en drös med in-store event, sponsrade samarbeten, utställningar och lanseringar. Nedan följer ett urval av dessa jobb.
FRCTN STORE RELAUNCH 2012
Relaunch för butiken då den öppnade på ny adress. Över 300 gäster under kvällen som underhölls av DJ Småbiran bakom skivspelarna medan det dracks Heineken och Sailor Vodka.
ROFFE RUFF – FAS 3 UTSTÄLLNING
I december 2011 anordnade vi utställning med Roffe Ruff som gick under namnet FAS 3. Vernissagen var en fullsatt historia och tavlorna hängde i butiken under en helg; med ett beräknat besökarantal på över 1200 gäster under hela perioden. Alla tavlor såldes genom budgivning i både butik och FRCTN’s blogg – Alla verk sålde slut och utställningen var en bidragande faktor till att butiken nominerades till Nöjesguidens Göteborgspris i kategorin Årets Mötesplats. Med hjälp av butikens dåvarande delägare och dennes Swedun Productions producerades även en limiterad upplaga halsband av Goodwood NYC exklusivt för utställningen.
LUCID BRAND RELEASEPARTY
FRCTN Store agerade värd när Lucid Brand släppte sin kollektion “The New Classics” – Tillsammans DJ Badman, Villan, Good Ol’ Sailor Vodka samt Pripps Blå var det en fantastiskt lyckad dag och ett strålande exempel på att butiksevent kan och bör vara mycket mer än bara stelt mingel.
Utöver dessa exempel ovan samarbetade även FRCTN Store tillsammans med Axxionpack Entertainment, Colors, hiphopkollektivet Det Blå Skåpet, Penga Per och arrangerade utställningar med Kristina Blom, David Hermansson och Tobias Martinsson m.fl.