KAPTEN RÖD: HUNDRALAPPEN
Kapten Röd gjorde storslagen comeback under 2017 med två nya singlar och en sommarturné som gick under namnet Hundralappen. Konceptet gick ut på att så många av Kaptenens breda publikskara skulle kunna gå på hans konserter, så alla biljetter kostade endast 100kr/st!
Konceptet utvecklades och finslipades av Kaptenen, Swingkids och vår egna Carl Martinsson, som även gick in som Kaptenens manager i samma veva. Huvudsakliga partners för projektet inkluderade Programbolaget, Ljudteknikerna.se, Comfort Hotels, Same Plate Music och Yamaha Sverige samt Kapten Röd som på alla sätt och vis var grunden till det hela, inte bara som artist, men också stod för all ekonomisk risk själv.
Utöver konceptutveckling och sponsringsansvar så var Carl och 333 även med-arrangörer till de två storslagna finalerna av turnén – I Göteborg sålde spelningen slut på rekordtid och flyttades till Slottsskogsvallen där vi sålde över 20.000 biljetter. Dunderbjörn och Quality Catering var viktiga samarbetspartners på plats och snabbt efter denna fantastiska kväll beslutades det att lägga in en extra spelning i Globen. Spelningen i Globen genomfördes i samarbete med Maloney Concerts och var även den en fantastisk succé som än en gång bevisade att man på egen hand kan åstadkomma otroliga konserter utan stora skiv- eller bokningsbolag i ryggen.
Samarbetspartners:
Swingkids, Ljudteknikerna.se, Yamaha Sverige, Comfort Hotels,
Dunderbjörn,Same Plate Music, Quality Cate ring AB mf.l
Projektledare, Driftchefer & Platsansvariga:
Carl Martinsson: Koncept/spons för hela turnén samt med-arrangör till bägge turnéfinaler
Ivan Larsson: Driftchef, platsansvarig och personalchef – Slottsskogsvallen
Ovanstående foton: Slottsskogsvallen – Fredrik Nystedt/Rockfoto
Bandbild och Aki med Kapten Röd: Globen – Cherry Sander